Pagina's

donderdag 28 september 2017

Zwemmen met eenhoorns en regenbogen

Bij de start van het eerste leerjaar, horen ook zwemlessen.
Dat was moeder even vergeten, dus de eerste keer mocht ons madammeke met een aftands rugzakske de bus op. Ik beloofde dat tegen de volgende zwemles op te lossen, en een leuke zwemzak te maken.
En jawel, georganiseerd als ik ben, viel mijne frank zondagavond dat die "volgende keer" de ochtend erop was. Moeder kon dus nog een zwemzak gaan naaien, lichtelijk tegen de goesting want ik had meer zin in bankhangen, maar belofte maakt schuld!


Ik nam twee gelamineerde stoffen uit de kast, want ik herinner me zelf het vervelende gevoel van een natte zwemzak op je rug/schouders, en wou dus eentje maken die niet voelbaar nat wordt.
Wonderwel had ik de perfecte regeboogtassenband liggen!
Eentje die al zeker vijf jaar in de kast lag, maar nooit ergens bijpaste.
Nu hebben de eenhoorns van de buitenstof toch wel een regenbooghoorn zeker! Perfect match!


Het patroon is Ida uit mijn tas, gewoon normaal doen en een stropkoordzakske maken was weeral te moeilijk voor moeders :p.


Et voila, belofte ingelost! Kindje blij!

Patroon: Ida - Mijn Tas

9 opmerkingen:

  1. Wat slim om gelammineerde stoffen te gebruiken!
    Ze zal m vast met plezier gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauwie!!! Zo'n tas wil ik ook!! Waar vond je deze übercoole gelamineerde stof??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de eendaagse totale uitverkoop van Miss Anaïs, maar toen bedachten ze zich en gaan ze blijkbaar alsnog verder ;) Al is de website wel (tijdelijk?) offline nu, daarom dat ik voor één keer de link / bronvermelding niet had toegevoegd.

      Verwijderen
  3. Hey ellen,

    Gebruikte je ook versteviging? Of staat deze tas voldoende stevig recht door de gelamineerde stoffen?
    Ik ga er binnenkort een in katoen maken, enige tips rond welke versteviging het beste is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er H640 tegen gekleefd aan 1 zijde, en dat blijkt stevig genoeg :)

      Verwijderen
  4. Heerlijk! Ik wil die gelamineerde eenhoorns ook nog verwerken in een zwemtas, maar bij ons moet het een rugzakmodel zijn, dus dan is deze niet van toepassing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeten moeten? Zijn daar tegenwoordig ook al richtlijnen over? Hier hebben ze er niks van gezegd :s Maar ze gaan toch met de bus, ze moet daar niet lang mee sleuren ofzo, en haar boekentas kan wel op de rug, maar doet ze ook bijna nooit.

      Verwijderen
  5. Anoniem9/29/2017

    Dat geloof ik graag, dat kindje blij is! Het zwemmen zal eens zo goed gaan nu :-) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toppertje! Dat kleine meisje gaat geheel volgens de laatste trends zwemmen!

    BeantwoordenVerwijderen