Pagina's

zondag 5 maart 2017

Hygge CAL 2017

Ik ben niet alleen bezig met de Double Trouble-CAL, maar ook met de Hygge CAL, daar wil ik jullie ook graag even een update van meegeven.

Hygge' (uitgesproken als ‘Hoe-ga’) is een Deens woord, wat gezelligheid betekent. Je kan het vast wel voor je zien: in een warme en knusse omgeving zijn, heerlijk relaxed op de bank haken of breien, lekker eten, je favoriete trui dragen, een kop warme thee drinken, samen zijn met vrienden om leuke herinneringen op te halen, het is allemaal Hygge.

Ikzelf koos voor het kleurpakket "Mermaid", al volg ik wel niet helemaal de juiste kleurvolgorde, maar geef ik er een beetje mijn eigen draai aan, welke ik mooier vind uitkomen.
Erg leuk trouwens, dat borduren op gehaakte vasten! Als kind/puber *mijn vrienden indertijd moesten eens weten :p* heb ik nog veel geborduurd, en er vervolgens een kleine degout van opgelopen. Maar ik ben blij te merken dat ik over die degout ben heengegroeid!

Een kleine update na week 3:


De bolletjes van week 1:


De separator en de bloemen van week 2 en de separator en de hartjes van week 3.


Ik weet niet of ik de omslagdoek wel als dusdanig zal dragen, ik denk dat het eerder een tafelloper zal worden, zoals al door verschillende mede-hygge-haaksters werd aangegeven, daar wordt ie namelijk ook uitermate geschikt voor!

In België vindt u de officiële paketten te koop bij Creasis, maar je kan er natuurlijk ook zelf je pakket samenstellen.

2 opmerkingen:

  1. Waaaauw zeg! Zo leuk mett dat bloemenpatroon erin en die bolletjes zijn ook leuk. 't Ziet er wel wat anders uit dan de Dolly Plaid :)

    BeantwoordenVerwijderen