Pagina's

dinsdag 3 januari 2017

Drie sponsen Nivaliskes

Wederom een aantal Nivalis-jurken in spons gemaakt.
Oh echt, wat houden we van spons hé! Zowel moeder als dochter :).
Louise kiest bij voorkeur een sponsen kleedje uit, want "dat is zo zacht mama!".
Als er iemand tips heeft, waar er nog leuke, rekbare!, spons te koop is, let me know!
Want doorgaans is het een toevaltreffer dat ik er ergens tegenkom.


De eerste jurk is een combinatie van twee bamboostofjes.


De tweede jurk is een sponsje met vossenprint, dat al een paar jaar in mijn kast lag, dus inmiddels niet meer te koop is.


De derde jurk is er eentje in een retromotiefje in spons, met een kraagje ipv een kap.
Bij deze jurk voegde ik ook rekbare paspel toe in het voorpand.


Het Nivalispatroon vindt u hier.
Buiten het feit dat het gewoon een leuk kleedjespatroon is, dat niet te pyama-achtig overkomt, is het ook leuk dat je er zoveel mee kan combineren.
Met/zonder kap/kraag, met/zonder fake-knopenpadjes, met/zonder doorgesneden voor/achterpand, met/zonder paspel, etc! Eindeloos variëren dus!

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk. Hier wilt de dochter ook het liefst rekbare stoffen en de nivalis is daarvoor inderdaad ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind die kraag van dat laatste kleedje geweldig. ze ziet er zo stoer uit, met dat tikkeltje prinsesje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi. Vooral die laatste met die kraag staat mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb overigens nog wel wat spons. Dat is die met die vliegtuigjes. Ik zal eens voor je kijken wat het precies is.

    BeantwoordenVerwijderen