Pagina's

dinsdag 20 december 2016

De Ikea-sjaal

Een tijdje geleden kwam ik deze mooie sjaal tegen online van By Claire.
De sjaal wordt gehaakt op een Tunische haaknaald, met By Claire SoftMix.
Ik keek even lief naar tante Sis of ze die haaknaalden kon bestellen, en ze bestelde van de eerste keer het aangepast garen mee ook. Olé!
Ik mocht mijn kleuren kiezen, dus koos ik gewoon mijn twee favoriete kleuren, oker en petrol.
Vooraf leek me dat een geweldig idee! Achteraf gezien kan ik enkel denken: "Nou, geweldig, ik haakte een Ikea-sjaal met vlechtjes". ;)
Ik vind hem niet helemaal lelijk hoor, maar mijn volgende kleurencombinatie wordt vast geslaagder. Dat is namelijk dezelfde kleurencombinatie als de blauwe sjaal in de gratis handleiding.


Het geeft wel een erg leuk effect vind ik, dat Tunisch haken met twee kleuren.
De achterkant heeft allemaal gelijke streepjes, een beetje zoals bij breien.
 
Wat vindt u van mijn Ikea-sjaal?

4 opmerkingen:

  1. Anoniem12/20/2016

    Haha, Ikea-sjaal ;-)
    Ik vind de 2 kleuren ook heel mooi, maar ze zijn inderdaad ietsje minder mooi in 'tunische' stijl. Maar toch lijkt het me een leuke sjaal om te dragen! Knap gedaan, want ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, dat tunisch haken.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem alvast super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had totaal nog niet Ikea gedacht tot ik het las hoor! Mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kleuren zijn best mooi. Had er nooit Ikea in gezien als je het niet zelf had gezegd. Maar goed, ik hou ook van Zweden :-)

    BeantwoordenVerwijderen