Pagina's

dinsdag 2 augustus 2016

Zonnebrilhoesje #2

Het eerste zonnebrilhoesje smaakte naar meer :).
En ik vond mijn eerste versie ook nogal eenvoudig, naast die van de andere wedstrijddeelnemer van de #kbassummerchallenge.
Dus bedacht ik hoe ik een iets unieker exemplaar kon maken, en besloot te gaan weven :).
Dat idee zit ook al even te broeden voor een tas, maar dan met bredere repen.
Jammer genoeg wil het zonlicht niet echt mee vandaag, en komen de kleuren niet mooi over op foto, maar het betreft dus nummer 11 en 12.


Een weefimpressie, af en toe plakband bijkleven op de reeds geweven delen, zodat de boel niet verschuift.
Ik knipte stroken van anderhalve centimeter breed.


Vervolgens streek ik er, uiteraard langs de achterzijde, vlieseline H250 op.
Nog eens doorgestikt een paar mm naast de kniplijn, omdat de bovenste laag niet vasthangt aan de vlieseline, en de boel zo toch samenblijft.
Daarna verwerk je je patroondeel zoals anders.


Et voila, nog een brillenhoesje :)



2 opmerkingen: