Pagina's

dinsdag 30 augustus 2016

Bambiboekentas

De vorige boekentas ging inmiddels al twee jaar mee, en ik zag haar einde naderen, dus tijd voor een nieuwe!
Mijn vriendin Ineke en ik gingen deze ochtend samen fitnessen, en als beloning mochten we daarna een namiddag kinderloos naaien *elk excuus om kinderloos te naaien, is een goed excuus*


De stof is canvas (ik weet niet meer waar ik deze kocht :s ), die ik behandelde met HG waterdicht, en het patroon is van mijn eigen hand, waarover alle info hier.
Het patroon is nog niet beschikbaar, maar ik plan een fototutorial, zodat jullie het patroon allemaal vrij en gratis kunnen gebruiken.
Ik had dus beter vandaag wat meer foto's gemaakt, maar ik moet toch nog een boekentas maken voor Arvid ook, en zal daar dan eens werk van maken!


De kleur wil niet goed op beeld precies, maar onderstaande detailfoto's geven de echte kleur nog het beste weer.




Ik heb net niet genoeg tassenband, maar ik denk dat het niet stoort dat de tassenband aan de rugzijde een andere kleur heeft.



De binnenkant is met gelamineerd katoen (en het zakje is met de waterdicht gemaakte canvas), omdat er gegarandeerd weer fruitdoosjes in zullen openvallen, en niet goed gesloten drinkbussen in gaan teruggestopt worden.
 

De boekentas van mijn vriendin Ineke vind ik ook enorm geslaagd!


Overigens, in feite was dat maar een smoeske ze, van dat naderende einde van de vorige boekentas.
Die zag er in feite zo slecht nog niet uit, na twee jaar veelvuldig gebruik.
Nekeer wassen en de flock vernieuwen en ze kan er in feite nog wel ffkes tegen. ;)



6 opmerkingen:

  1. PRACHTIG!! Ik kan ni wachten tot patroon er komt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suped mooi. Lijkt me een fantastisch patroon dat ik ook wel eens zou willen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh suuuuper! Wanneer is de volgende naaidate? Dan zet ik alles op alles om erbij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, chapeau!! Dat zie ik mij niet klaarkrijgen! Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tof exemplaar!!!!
    Zij is vandaag zeker fier door de schoolpoort gestapt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen