Pagina's

woensdag 2 maart 2016

Scubavest

Enkele weken geleden volgde ik bij "tante" Sis een workshop scubavest.
Drukke tijden, en slecht weer, deden jullie even wachten op mijn geweldig poseer- en fotografeertalent. *hum hum*
Maar bij deze kan ik jullie mijn windbestendige roodkapjesjas voorstellen :).

Patroon: It's A Fits 1073
Stof: Scuba

Volgens het patroon, van It's A Fits, "moest" je ook op bepaalde plaatsen de binnenkant van de stof als buitenkant gebruiken, maar ik vond het oranje wat te fel, dus ik deed het enkel aan de zakbiezen.
Ik koos wel voor een oranjekleurige rits, en oranje elastische biais om af te werken aan het ritsbeleg, en de mouwen.






















De jas naaide ik nagenoeg volledig in elkaar met de coverlock.
Een heel andere manier van werken, en enkel mogelijk met deze stof omdat ze niks uitrafelt.



Ritsbeleg. Ik heb mijn rits wel, alweer, net te dicht bij de rand gestikt. Dat oogt schoon, maar maakt het openen en sluiten er niet gemakkelijker op..
Hopelijk onthoud ik dat voor de volgende keer.


8 opmerkingen:

  1. Supermooi en gemakkelijk! Daar ga je veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, nog nooit werkte ik m deze stof! Zalig goed gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe jas waar je ongetwijfeld heeeeeel veel plezier aan zult beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie combinatie van kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh, zo'n schoontje! Die zou hier veel gedragen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie! Dat van die rits te dicht naaien ken ik, ik zondig er ook tegen. En helemaal met de coverlock, da's best speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh waw tof geworden. een coverlock dat heb ik niet dus deze leuke vest wordt dus een ooit projectje

    BeantwoordenVerwijderen