Pagina's

dinsdag 12 mei 2015

Lekkere appelroosjes

Gisteren zag ik op mijn FB-tijdlijn dit filmpje verschijnen.
Gewoonlijk bekijk ik maar weinig van die filmpjes, maar gelukkig keek ik deze keer wel :).
Met mijn visite van vandaag ik gedachten, ging ik een paar rolletjes bladerdeeg kopen, et voila:

Recept: hier

Ipv enkel kaneel op te strooien, maakte ik een mengeling van kristalsuiker en kaneel en bestrooide de gebakjes daar mee. Gelukkig maar, want het citroensap maakt de appeltjes wel zuur, en ik ben een zoetebek.
Nog enkele tips: laat de appeltjes en confituur heel ff afkoelen, want anders wordt je deeg te slap van de warmte en plakt het aan de tafel (zo ging mijn eerste een klein beetje mis), en werk eentje tegelijk af, anders is je deeg ook slap tegen dat je wil gaan oprollen.
Na het bakken zagen ze er zo uit:


Volgende keer maak ik ze wel wat minder hoog, want nu zat er onderaan nog een iets te dikke laag leeg deeg. Ze werden gesmaakt, en waren op tot de laatste kruimel :).

En nog een kom koemelkvrije chocolademousse ook, enkel met pure chocolade (opgelet, niet alle merken zijn koemelkeiwitvrij), zeer stijfgeklopt eiwit en wat suiker. 


De visite was leuk, en ook lekker ;).

9 opmerkingen:

  1. oei als jij je visite op eet dan ga ik onze date precies nog wat uitstellen ;)
    Je hebt je bezoek verwend das duidelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm, mooi en waarschijnlijk ook lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal goed gesmaakt hebben, mjammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag de appelgebakjes ook passeren, die ga ik ook nog proberen! Ziet er yummie uit. Wanneer mag ik eens op visite komen? hehe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die roosjes zien er heerlijk uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had ze ook zien passeren, ze zien er lekker uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooooooooh dat ziet er zo vreselijk leuk en lekker uit!!
    Ze staan hier voor zaterdag op het menu, ben zeer benieuwd! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gemaakt,heb het filmpje ook gezien maar nog geen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen