Pagina's

donderdag 26 februari 2015

Testonderbroek

Neen, ik kon het toch niet laten om toch nog wat te naaien...
Een onderbroek, in stofjes uit mijn restjesbak, om de maat even te checken. Vandaar dat niet de hele slip in dezelfde stof is, ik had gewoon niet genoeg.
En die past perfect! Maar dat ga ik u vooral niet bewijzen :p.
Zal u zeggen: "Ge zijt wel hoogzwanger he kiekske", nouja, ik draag nog altijd dezelfde slips van voor mijn zwangerschap, dus dat komt wel goed ;).
En waarom zou ik dat dan wel doen, zelf onderbroeken maken? Omdat ik toch alsmaar meer en meer bezig ben met Schone Kleren, vandaar dat ik zoveel mogelijk zelf maak, of 2e hands kledij koop van een "schoon" merk, en zo min mogelijk "made in Bangladesh". Maar voor ondergoed maak ik me wel schuldig aan made in Bangladesh :(. Niemand is perfect, ik kan echt geen 35€ uitgeven aan een onderbroek...
Maar kijk, nu kan ik mijn eigen slips maken, en ik kocht een paar dagen geleden ook een patroon voor een mannenboxershort, die ik misschien vandaag eens ga testen.
Op naar meer Schone Kleren!

Patroont: Liel
Stof: restjesbak
Elastische biais: Chellebel


Dat smaakt naar meer jong!
Ik heb dan ook gisteren nog een meter of 40 elastische biais besteld bij Chellebel, zo kan ik weer verder voor een hele resem onderbroeken :p.
Tip: doe zoals mee, bestel met een paar Belgische vriendinnen uit de buurt samen, kan je de verzendkosten (vanuit NL) delen. 
Ooit haatte ik elastische biais om mee te werken, maar oefening baart kunst, en inmiddels lukt het aardig goed!

11 opmerkingen:

  1. Ik vind het fantastisch, een mooie onderbroek en zelf gemaakt. Hop, naar de volgende zou ik zeggen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap hem helemaal, ik voel ook de behoefte aan zelf onderbroekenen maken. Ik maakte er al 1 met oudste dochter. Ze wilde leren naaien en had zelf bedacht dat een onderbroek lekker klein is om mee te beginnen. Klopt niet helemaal natuurlijk maar we hebben het gewoon gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed idee nu nog ergens het patroontje vinden :)
    ps: ik draag ook nog gewoon het ondergoed van voor de zwangerschap ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk!
    Maar weet je zeker dat de biais ook niet uit Bangladesh of zo komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, dat kan ik idd niet met zekerheid zeggen...

      Verwijderen
    2. Ik wel... het wordt gemaakt in de Tsjechische republiek, dus schone handjes.

      Verwijderen
  5. Ik heb ook al wat patronen gepint voor ondergoed. Zodra hier alles op orde is en mijn naaizolder klaar is, ga ik mijn kledingkastimhoud recyckleren. Ik wil 'nieuwe' kleren, maar wel zelfgemaakt en niet door kindjes of zo. Onderbroeken wil ik ook gaan proberen, die zijn hier ook aan vervanging toe. Voor mn oudste heb ik al veel onderbroekjes gemaakt van restjes tricot. Hij vindt de auto onderbroeken erg leuk gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ge weet toch dat lingeriemaken verslavend is? ik ben ook met onderbroekjes begonnen en ga straks bh nr zoveel afwerken. Nadien wil ik mijn voorraad slipjes aanvullen, ik weet nog niet met welk(e) model(len). Elastieken enzo bestel ik graag bij wien2002, een Oostenrijkse site van lingeriematerialen met een immense keus. Wel effkens uw beste duits bovenhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk. En fijn om meteen een goed patroon te hebben! Dat wordt een avondje bandwerk denk ik, dan is je kast weer goed gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En waar haal ik dan een goed patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit lijkt me echt de ideale manier om kleine restjes op te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen