Pagina's

zaterdag 25 januari 2014

Zwoegsjakos

Eerder deze week zag ik een tas van Mamanessa op De Stoffemiekes passeren.
Dat stofje lag hier ook te blinken en de foto inspireerde me!
Ik wou een tas voor mezelf met die uiltjes! <3

De uitleg van het patroon was poverkes... Heel poverkes. En foto's, die zaten er al helemaal niet bij!
Heb dus op mijn "gezond verstand" vertrouwd en de uitleg langs de kant gelegd, want ik verstond er toch geen jota van.
Mijn verstand was niet altijd even gezond, maar bon, de tas is toch vrij goed gelukt uiteindelijk, al zeg ik het zelf. En intussen heb ik uit mijn onlogische volgorde geleerd, en als ik hem nog eens maak, pak ik het een stuk handiger aan!

Stof: kokka
Patroon: Dorothy Tripper Bag


De rits, die lukte deze keer redelijk goed. Het labeltje, dat zit een beetje op een ambetante plaats en valt niet zo ontzettend goed, maar bon, dat maakt het handgemaakt zeker ;)
Ik verstevigde de tas met decovil light ipv de aangegeven vlieseline H630/640 omdat ik graag een stevige tas wou.


Aan de binnenkant voegde ik nog een zak toe, want ik ben zo iemand die haar hele hebben en houden in haar sjakos meeneemt, en zo vind ik toch in een redelijk tijdsbestek mijn sleutels en gsm terug.
Ik maakte er ook nog een haakje in om mijn autosleutel aan te hangen.

 

Ik heb er serieus op gezwoegd, op de tas, en ga maar niet beginnen met het aantal uren op te tellen, die ik eraan gewerkt heb, maar ik ben wel neig content met het resultaat!

19 opmerkingen:

  1. Zo mooi! Waar haal je toch in godsnaam al die tijd vandaan om zo'n mooie dingen te maken? Of knip, naai en zwoeg jij gewoon super en mega snel? :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super! Volgende keer een tuto van maken e ellen! hihi
    Je maakt mooie dingen, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt Ellen! Dit staat ook al op mijn to -do lijst, hopelijk niet te lang;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, die is fantastisch mooi! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jawadde!!!!! tis gelijk den soustien van ons rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw mooi hoor! Ik hou van aquablauw en uiltjes . Mooie stof

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! En de handleidingen van Swoon zijn inderdaad heel beknopt. Dat mocht ik ook al ondervinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Jammer dat er zo weinig uitleg bij het patroon zat, maar je ziet met je gezond verstand geraak je er ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem1/26/2014

    super mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, heel mooi en super goe gelukt !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. en toch ik vind hem super goed gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. slim ideetje van het haakje voor de sleutels, want ik vind die soms zelfs in de kleinste handtas niet terug (is nochtands een serieuze bos)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaja, een tas met werk in hé!! Maar héél schoon resultaat!
    Ben je achteraf tevreden van die decovil, ik ben daar geen voorstander van... maar ben wel benieuwd of dat goed is, nu hij af is?
    Gr
    an
    jace did it!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schoooonnn! Ja echt leuk gecombineerd die blauwe kleur met het stof! Terecht fier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie zwoegsakosj!

    Het gebrek aan een duidelijke uitleg houdt mij ook een beetje tegen om eraan te beginnen.....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wooowww super, maak jij geen stappenplan hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie tas!! En wat een mooi stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooie tas en tof stofje! Maak jij die foto tuto dan maar ;).
    Heb het patroon en de uitleg hier ook liggen, maar snap er eerlijk gezegd ook niet zo veel van.
    Jouw tas is in ieder geval al eentje om jaloers op te zijn :)!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele schone zwoegsjakos, het zwoegen volgens mij dubbel en dik waard ;-) Ik heb dat patroontje ook liggen maar mij er nog niet aan durven wagen.

    http://chezlillybelles.blogspot.be/2014/01/een-giveaway-met-een-knipoog-naar-de_17.html

    BeantwoordenVerwijderen