Pagina's

woensdag 27 november 2013

Rastamuts

Of ik een muts wou haken voor al zijn rasta's (tot aan zijn gat, jawel!) onder te steken, vroeg Matti.
"Allee dan, als ge de wol en een patroontje geeft", antwoordde ik terug. Nu moet je weten dat ik meestal negatief antwoord op bestelaanvragen, wegens chronisch tijdsgebrek, maar ik zag deze aanvraag wel zitten.
Een patroontje had ie niet, maar wel een muts die ik nekeer goed kon bekijken en waar ik me op kon baseren.
Vree moeilijk was het niet, gewoon een grote cirkel, een paar rijtjes hetzelfde aantal steken, en dan weer verminderen. Ik haakte vooral met stokjes, want dat gaat sneller vooruit, met af en toe een rijtje vasten tussen, gewoon, omdat ik daar zin in had.

Wol: Katia

Hem past ze perfect, mij iets minder, ik heb namelijk niet zoveel haar als hij, maar bij Matthias zit de muts goed vol.
In ruil kreeg ik een bonnetje voor een oorkaarstherapiesessie, ole! Leuken deal zeg ik dan!

1 opmerking: