Pagina's

donderdag 4 juli 2013

Nora van Coup Coup

Een tijdje geleden won ik mijn allereerste Give Away! Ik won 1 metertje katoen van bij de Bonte Boom.
Ik wist eerlijk gezegd niet zo heel goed wat ermee gedaan, want ik vond het wel heel schattig, maar ik neem gewoonlijk wat grotere tekeningen.
Tot ik bij Julija's Shop een keitof kleedje zag hangen, waarvan ik het patroontje wou hebben. Het was de Nora van Coup Coup. Ik vond vond en vind vooral de vierkantige hals zo leuk!
Snel en ondoordacht als ik ben had ik mijn stof al geknipt, tot ik tot de vaststelling kwam dat diene 4 jaar toch echt wel héél klein uitviel. Het betrof blijkbaar een tuniekpatroon, dat de maakster van het kleedje verlengd had tot een kleedje.
Nuja, de stof was geknipt, dus een tuniekske op de groei ging het worden!
De aandachtige volger heeft misschien al gemerkt dat ik een tirettenfobie heb, waar ik kan steek ik kamsnaps of maak ik een knopenrij. Nu, hier kon dat ook hoor, meer nog, het patroon was zo bedoeld zelfs! (Meestal pas ik mijn patroon aan, zodat ik met een knopenrij kan werken ;) ) Maar ik moet die tirettenfobie toch nekeer overwinnen. Het is redelijk gelukt, al wilt ge niet weten hoeveel keer ik mijn découviteje erbij heb gehaald. Maar er is zeker nog veel mogelijkheid tot verbetering!

Stof: Meadows - De Bonte Boom
Patroon: Nora - Coup Coup


Voila, rest moeders nu nog een broekje te maken voor eronder he. Als er iemand tips heeft? Ik weet precies niet zo goed op wat voor soort broek een tuniekje hoort...

Edit: Ik had precies nog een juist gepast leggingske liggen voor eronder, oordeelt u vooral zelf! :)





8 opmerkingen:

  1. Mooi hoor!
    Een (witte) legging of een driekwartbroekje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof gedaan! Een legging inderdaad of een 'flodderig' (lees: ruim, los, ...) kuitbroekje met striklintje onderaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi!
    En dat stofje ook supermooi.
    ik zou voor een knalrode legging gaan om er onder aan te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jij een tirettenfobie? Ik een knopenfobie :-D Daar heb ik mij nog niet aan durven wagen maar tiretten heb ik al genoeg ingenaaid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht aan het broekje wat hoort bij dat tuniek wat ik maakte van Oliver S. De naam weet ik niet, maar ik weet dat je het patroontje hebt ;-) Ik vroeg het René en die zei: Super leuk op een spijkerbroekje.... Ook dat vind ik leuk, zeker nu ik gelezen heb dat het op de groei is gemaakt, dus dan zijn spijkerbroekjes geen taboe meer (dat zijn ze hier uberhaubt niet, al was dat voor de geboorte wel anders: Mijn baby krijgt nooit een spijkerbroekje aan, tot ik voelde hoe zacht sommigen waren).

    Ik vind het een mooi stofje en zoals altijd heel mooi gemaakt maar ik ben niet zeker of ik wild ben van het patroontje, maar volgens manlief moet ik er toch zeker aan geloven, want hij vind het wel heeeel erg leuk.

    In ieder geval zal het Louise wel prachtig staan, met haar schattige koppie erboven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veerle B7/09/2013

    Leuk gecombineerd!
    En super dat je speciaal in de boom geklommen bent om die laatste foto te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen